torsdag 29 augusti 2013

Trädgårdsröj

Måste börja med att tacka de som har kommenterat på min blogg!
 Det är inte många men jag blir verkligen jätteglad när jag ser att det står nåt annat än "inga kommentarer", en speciell känsla att veta vem som läser.
Jag ser ju också att sidvisningarna ökar och det är naturligtvis också glädjande att ni hittar hit.

Sedan måste jag be om ursäkt för hur förra inlägget såg ut! Fattar inte varför det blev sådana mellanrum och konstigt med texten på nåt ställe?! Det såg inte så ut när jag skrev. På förhandsgranskningen såg jag det men där går ju inte att ändra. När jag sen gick tillbaka till förlagan såg den bra ut. Konstigt!

Idag bestämde jag mig för att det var dags att tömma alla krukor med sommarblommor. Känns skönt när det är gjort.
Klippte även bort mina luktärter och konstaterade att även om de två blommor som kom, en vit och en lila, luktade jättegott så får det nog vara för mig. Dålig utdelning. Jag provar nog något annat nästa år.
Det hände inte så mycket på mitt kryddbord. Blev nog för mycket skugga där. Inte ens timjan växte.

Som sagt, krukorna tömdes och jag brukar inte plantera så mycket på hösten. Kunde dock inte låta bli att köpa några nya Alunrot. Heter det rötter när det är flera?
Detta är en växt som jag fått upp ögonen för de sista åren. Finns i så många härliga utseenden och varma färger. Funkar jättebra i kruka, i alla fall här i södra delen av landet.

Må så gott!
Pia

1 kommentar:

  1. Även jag har inhandlat två alunrot idag..."Lime Marmelade" och "Green Spice"...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera