måndag 26 augusti 2013

Loppisfynd och lite höstfärger






Jag var ju på loppis i lördags och gjorde dessa fynd.

Denna har jag tänkt ska få hänga ute i vinter och förhoppningsvis bli rostig.









Några bilder på härliga höstfärger följer här.
Detta palettblad har en helt otrolig eldig färg. Den är nu så stor så jag har fått sätta i en stötta för att grenen inte ska knäckas. Denna typ av växt har jag inte haft tidigare men det blir det ändring på nu. Har redan tagit några sticklingar och satt i vatten. Finns ju inte en chans att kunna förvara den här
inomhus under vintern.

En kärleksört som har lite rödfärgade blad.

Denna korallkornell står precis vid hörnet på huset.. Den klipps in ganska mycket då och då eftersom vi kör förbi med bilen där. Grenarna är alldeles röda så den pryder sin plats året runt.

Just nu är det lite si och så med trädgårdslivet. Vill slänga mina surfinor egentligen men det tar ändå emot när de fortfarande är fina. Har bestämt att de får stå denna veckan också.
 Är trött på pelargonerna med så de får nog också ha gjort sitt. Har inte tålamod eller plats att övervintra dem.

Må så gott!
Pia




1 kommentar:

  1. Grattis till fynden och vilka underbara höstfärger du bjuder på....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera