måndag 5 augusti 2013

Bara några bilder

Tänk att min lupin har klarat sig ifrån att bli uppäten av sniglarna. Den är inne på sin andra omgång med blommor. Helt fantastiskt!

Jag gillar verkligen muehlenbeckian. Den är så skir med sina små blad.
 Klöverblommor har jag fått upp ögonen för i år. Har köpt två olika sorter. Igår när jag satt och tittade på gräsmattan fick jag plötsligt syn på en annan variant. Den grävdes upp och planterades i en kruka. Får se om den tar sig.

Jag har inga planteringar runt huset eftersom det inte växer där. Istället har jag lagt sten. På vissa ställen har jag singel  men  här är det lite större stenar.
 Jag tycker det är kul att gå på loppis och hitta gamla rostiga saker att arrangera i trädgården. Just här är det inte så mycket krukor eftersom detta är en "baksida" där man egentligen inte rör sig så mycket.
Här står i varje fall en murgröna som verkar trivas. Det är en "vanlig" murgröna som faktiskt överlevt vintern ute i krukan.

Må så gott!
Pia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar