lördag 3 augusti 2013

Det senaste

Här kommer den utlovade bilden på mitt inköp på Löddeköpinge plantskola, en Buddha.
Bordet är också ett nytt tillskott i trädgården. Skivan gjöts förra året men jag hade inget att lägga den på. En dag nu i sommar kom mannen hem med detta symaskinsunderrede och vips så hade jag ett bord. Flaskorna fyndades på loppis som jag skrev tidigare. Lite nya växter och det hela kändes ok.





Äggen på bilden är faktiskt köpta på Löddeköpinge plantskola förra året. Jag har ställt dom i några ljusstakar som gjöts för många år sedan och som jag glömt bort att jag hade. Ibland är det bra att rensa upp i förråd.


Här kan man ligga och filosofera om man känner för det.

Samtidigt som man lyssnar på den dova klangen från detta vindspel. Detta köpte mannen på Löddeköpinge plantskola. Det är verkligen inte ofta han vill köpa något men detta föll han för.Jag tror att grannarna misstänker att vi köpt en fjällko för klangen låter som en sådan bjällra som fjällkor har. ( inget ont om kossor) Riktigt mysigt!

Bordet bredvid hängmattan kom till av ytterligare ett fynd från förrådsrensningen. Underredet är från en fotpall som inte användes och zinkfatet är ett "bra-och-ha"-köp från Ullared. Som gjort för underredet.

Imorgon ska jag titta på Öppna trädgårdar i Limhamn och det ser jag fram emot.

Ha en fortsatt bra helg!
Pia


2 kommentarer:

  1. Vilka underbara inköp du har gjort, tyvärr skulle man kunna handla hur mycket som helst på det stället.
    det ser super fint ut med ditt symaskinsbord.

    Anna

    SvaraRadera
  2. Oh, en rostfärgad palett :-) så fint mot det andra rostiga. Läckert! Nu skulle jag klicka in mig som följare hos dig men saknar den möjligheten. Ett tips är att du lägger in gadgetar i din högra list där vi som vill följa bloggen kan ansluta oss via Google friend connect och Bloglovin. Kolla in på andra bloggar så ser du vad jag menar!

    Så roligt det var att träffas idag och att vi hann och prata lite.

    Kram

    SvaraRadera