måndag 19 augusti 2013

Bakom en dörr

Bakom denna dörr gömmer sig sommarens stora projekt.
Vi har ett garage som är ca 50 kvadratmeter stort. Det består av en garagedel och en förrådsdel.
I detta garage har det på 20 år inte fått plats en bil. I förrådet kunde man komma in och ta sig fram i en smal gång om man gick på sidan och höll in magen.

Eftersom jag gillar att gjuta betong, göra arrangemang och pyssla med blommor och saknat någonstans att kunna göra detta, så kom jag på att förrådet skulle vara en utmärkt plats.

Så en dag i början på semestern  påbörjades detta projekt med utrensning. Tänk vad man kan samla på sig! Efter detta skulle det målas, fixas arbetsbänk, sättas upp hyllor m.m.














Äntligen har jag fått min pysselstudio! Jag är så glad över den.

Den är redan invigd med att jag gjorde några saker i betong.





Idag har jag vinkat hejdå vid tåget till minste sonen L som åkte till Linköping ( 44 mil hemifrån) för att plugga i tre år.  Det kändes i modershjärtat kan jag säga!

Ha en bra början på veckan!
Pia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar