tisdag 13 augusti 2013

Reafynd och höstblommor

På min lista över önskemål till nästa sommar (ja, jag vet att det låter vansinnigt att redan tänka på den) stod korgar. När jag var i Malmö i ett helt annat ärende så slank jag in i en butik bredvid. Där hittade jag alla dessa korgar och krukor för mindre än halva reapriset!! Helt otroligt! Jag brukar ofta passa på att handla i slutet av sommaren för att ha det på plats och kunna plocka fram nytt när det blir dags nästa år. Det har nog rent av blivit lite av en sport att fynda.

Efter detta åkte jag till blomsteraffären. Sist jag var där höll jag mig ifrån kryssbollarna. Nu såg jag däremot en skylt där det stod att de var fleråriga. Frågade om det ändå inte var felskrivit. Nej, denna sorten var faktiskt det. Den heter "Garden Mums". Butiken hade den för andra året och flera som köpt den i fjol hade frågat efter den igen. Då kunde jag inte låta bli. Man måste ju testa. Är det någon som hört talas om denna sort tidigare?

Gillade färgen på denna miniros så det fick bli en sådan också.

Då var det sista semesterdagen idag och imorgon är det tillbaka till jobbet igen!

Må så gott!
Pia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar