onsdag 7 augusti 2013

Inte höst ännu

Idag skulle det äntligen komma folk och byta ut rören i vår vattenläcka. I fjorton dagar har jag fått stå ut med dels ett stort hål och dels en stor sandhög. Bara att gilla läget.
Jag kände inte för att vara hemma eftersom vattnet skulle vara avstängt hela dagen så jag tog en tur till Malmö.
Innehållet i vissa krukor har gjort sitt så jag tänkte byta ut det. När den första krysantemumen är inköpt tycker jag det känns som höst och det vill jag inte riktigt ännu. Alltså köpte jag allt utom kryssbollar. Vet inte vem jag lurar.
Det skulle behövas någon färg i det hela men jag får väl se hur jag löser detta.
Kunde inte motstå detta kålhuvudet. Vet att det finns fler i trädgården som gillar kål så det måste placeras på ett säkert ställe, var nu det kan vara.

När sommarblommorna har blommat färdigt i krukorna är det lite trist. Det är då man funderar på om man kanske ändå skulle ha en liten perennrabatt. Ett litet, litet frö är planterat men det är ju inte alla frö som gror så vi får se.

Ha det gott!
Pia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar