måndag 24 juni 2013

Projekt






Som framgår av namnet på bloggen så gillar jag rostiga grejer i trädgården. När mannen monterade ner ett skorstensrör som suttit på taket i snart trettio år såg jag genast hur detta kunde komma till nytta. Röret delades i tre delar ( 170, 130 o. 100cm). Några plattor plockades upp på uteplatsen, rören bankades ner och runt om lades singel. Jag blev så nöjd med resultatet. Tyckte inte jag hade fått till denna uteplats riktigt tidigare. Tanken är att jag ska ha något blommande som hänger ner i det ena röret. Var iväg en sväng idag för att köpa något men dels har det ju varit helg och dels börjar det bli lite utgallrat med sommarblommor.

Denna hittade jag däremot och det var ett fynd. Det är en afrikas lilja i vitt med lila inslag. Jag köpte den för 49:-. Vid ett besök i en annan butik på hemvägen hittade jag exakt samma. Det var samma storlek på krukan och precis samma sort. Där kostade den 279:-. Kändes bra.





Här har jag placerat den.
 Min lupin har fortfarande klarat sig ifrån sniglarna. Jag är förvånad.Nästan varje kväll strax innan det blir mörkt så går jag en runda och samlar in sniglar. Grannen är också ute så vi brukar jämföra hur många vi tagit.













Ha en bra fortsättning på veckan!
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar