torsdag 27 juni 2013

Fågelskitsros?

I morse när jag satt med morgonkaffet fick jag syn på denna. En blommande ros. Upptäckte för två år sedan att det växte en ros i mitt armeringsnät. Funderade på hur den kommit dit men sedan har jag inte ägnat den så mycket tanke. Här poppar upp lite allt möjligt i min trädgård så plötsligt har man något som man varken vet vad det är eller hur det kommit dit. Det är spännande.
Läste i lokaltidningen att man på Rosens dag hade sålt något som man kallar Fågelskitsros. Det är rosor som spridit sig via fåglar som ätit frön och sedan släppt ifrån sig. Det skulle ju kunna vara en sådan jag har. Här växer mycket vilda nyponrosor i omgivningarna så jag tror det är en sådan. Hoppas nu det är den sortens nypon med lite tunnare skal.
Nu får jag skärpa mig. Här kommer en ros och placerar sig på en ledig plats i min trädgård och bjuder dessutom på blommor och jag har synpunkter på vilken sort!! Jag säger -Välkommen lilla ros vem du än är!

Må så gott!
Pia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar