fredag 7 juni 2013

Åter till trädgården




Om någon undrar vad som hände efter min bloggstart så är det så att tankarna har varit på annat håll än i trädgården.
 Dottern J har flyttat hemifrån vilket hon skötte helt på egen hand. Men hur det än är
så har man tankarna på henne och hur hon ska trivas.
Men det som har tagit absolut mest tid och tankar är att yngste sonen L har tagit studenten. Även om det är tredje barnet så var det sex år sedan förra gången. Det är massor med planerande och saker som ska fixas. Allt gick jättebra och sonen är nöjd så nu kan jag pusta ut.

Det som hänt i trädgården är att koltrasten har fått ungar. Herr och Fru Koltrast turas om att hämta mat så att den andra kan hålla vakt. Det är omöjligt att försöka få en bild så jag vet inte hur många där är.




Titta här! Tänk att det har kommit upp något som ska bli luktärter. Jag som aldrig brukar så något blev överlycklig när jag såg detta. Att några stackars frön kan väcka sådan glädje. Det trodde jag inte.



Detta är början till ett kryddbord. En kabeltrumma som mannen hade med sig hem en dag. Gulligt att han tänkte på att den kunde vara nåt för mig. Denna kommer att utvecklas under sommaren.




Bara en bild från en av mina stenrabatter. Tycker att surfina är en vacker sommarblomma. Den finns i så många färger och blommar hela sommaren om man är flitig med att knipa av de vissna blommorna.

Ha en skön helg!
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar