fredag 3 oktober 2014

Färger

De färger vi just nu har omkring oss är ju naturligtvis de glödande höstfärgerna.
Här kommer ett smakprov från mig.
Nåt mer glödande än denna får man nog leta efter. Borde ha koll men just nu minns jag inte om det är vildvin eller rådhusvin?!


Blanka kastanjer är så vackert. När jag kom hem med dessa häromdagen la jag bara ner dem i första bästa korg. Ser nu att jag naturligtvis måste lägga i något för att dölja plasten.

Notera att den lilla nyckelpigan nere till vänster på bordet även passar in i färg.


Lewesian blommar fortfarande.

En Murgröna i höstskrud.

Titta på min Benved! Har inte sett detta tidigare år. Spännande!

Här glöder Sedum för fullt.

Här hittar du fler bidrag på dagens tema

Må så gott!
Pia

37 kommentarer:

  1. Din Benved var läcker.Har en med vita/gröna blad.Skulle vara skoj om den blommade någon gång.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar min Benved! I våras trodde jag faktiskt att den hade gjort sitt då den såg helvissen ut. Så visar den sig från sin allra bästa sida med dessa bär/blommor.
      Må så gott!

      Radera
  2. Härliga höstfärger, kastanjer brukar jag också plocka, de är fina både till färg och form. Trevlig helg!

    Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kastanjer hör verkligen hösten till.
      Må så gott!

      Radera
  3. Underbara höstfärger!
    Nu blev jag sugen på att plocka in kastanjer... =o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ingen höst utan kastanjer.
      Må så gott!

      Radera
  4. Vilka härliga färger på dina sedum, riktigt höstläckert! Passar perfekt mot tegelväggen. Kul med benveden:-)
    Ha en skön helg/ Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är själv förvånad att Sedumen blev så röd.
      Må så gott!

      Radera
  5. Visst är det konstigt att om man gillar rost -gillar man även växter med rostfärg ;-)))!? /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det ju. Det är ju inte bara blommorna som ger trädgården dess utseende. Allt hänger ihop.
      Må så gott!

      Radera
  6. Fina installationer. Höstiga!
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Hur i hela friden kan du ha en blommande Lewisia i oktober. Hur har du lyckats med detta? Min har inte blommat på flera månader. Härliga bilder / Tack för titten och trevlig helg /Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har absolut inte gjort något. Det beror nog bara på det milda klimatet här. Har inte haft frost ännu.
      Må så gott!

      Radera
  8. Så många olika röda toner och benveden superläcker med blomma och allt.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är spännande med blommorna. Har inte sett det tidigare trots att trädet har ganska många år på nacken.
      Må så gott!

      Radera
  9. Kan bara konstatera att jag måste skaffa sedum OCH kastanjer! Trevlig helg! Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns många sorter att välja på och de är dessutom lättskötta.
      Må så gott!

      Radera
  10. Jamen så mycket vackert, så fina färger!
    Trevlig helg, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  11. Fina arrangemang och härliga färger!
    Ha en fin helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  12. Jättefint vin oavsett sort! Mycket härliga färger hos dig i detta härligt färgrika tema! Ha en fortsatt trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är ju trots allt utseendet och inte namnet som är det viktiga.
      Må så gott!

      Radera
  13. Vilka fina bilder på vackra höstglödande växter !
    Jag gillar verkligen installationen med lyktan och det rostiga tillsammans med Lewesian :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du gillar min installation!
      Må så gott!

      Radera
  14. Snyggt! Benveden var ju riktigt läcker.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  15. Fina höstfärger!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Jag blir så glad av alla dina fina färger. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så roligt att höra!
      Må så gott!

      Radera
  17. Härligt sprakande och eldiga höstfärger!

    Ha en fortsatt fin dag./Eva

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig färgprakt i din trädgård Pia. :) Det är en av e saker jag tycker allra bäst om då det gäller hösten. Färgfyrvrkeriet. Så vackert!

    Njut av höstsol och värmande färger och ha det gott!

    Kram Charlie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst är höstfärgerna som ett fyrverkeri, en final.
      Må så gott!

      Radera