fredag 26 september 2014

Vårfrestelser

Vårfrestelser nu på hösten? Det måste ju vara alla lökar som finns att köpa i affärerna eller beställa på postorder.
Men en frestelse, vad är det?
Om jag ser något i en inredningstidning som jag gillar så kan jag ju bli frestad och vilja köpa detta.
Bilden jag ser av saken gör att jag vill ha detta.
Går jag förbi ett konditori kan jag bli frestad av åsynen av en god kaka. Jag köper denna för att ha till en god fika.
Men en blomsterlök?
Hur frestad kan man bli av den? Jag vet ju inte ens om den kommer upp ur jorden.
Den kanske inte alls ser ut som på bilden.
Ändå är det en frestelse att testa, trots att jag egentligen inte vet vad resultatet blir.

Jag har alltså fallit för frestelsen att köpa lite lökar. Idag skulle dessa planteras, tänkte jag.


Förutsättning nummer ett är jord , vilket jag trodde att jag hade. Så var nu inte fallet utan det blir till att skaffa hem mer.
Dessa däckkrukor/hinkar köpte jag på rea nu efter sommaren. Ångrar redan att jag inte köpte fler.

Nu återstår alltså att se hur det ser ut i dessa till våren. Blir det som jag tänkt?!

Fler funderingar kring vårfrestelser kan du läsa här




http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/


Må så gott!
Pia

9 kommentarer:

  1. Ja, det finns många frestelser vi kan falla för, speciellt godsaker :-)
    Trevlig helg. /Lotta

    SvaraRadera
  2. Det är tur att vi kan frestas ibland och se att det gör livet glatt.Lite tråkigt annars Ha en fin lördag
    Meta

    SvaraRadera
  3. Det är lätt att frestas i butiken när man ser alla vårlökar som finns att välja på. Blir nog jättefint i de snygga krukorna. Ha en skön helg/ Titti

    SvaraRadera
  4. Visst är det underligt att falla för dessa frestelser som man dessutom måste vänta så länge på. Dessutom blir det inte alltid det man föll för som kommer upp.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Løkene du falt for ser jo ut som noen riktige godbiter. Det blir nok bra :-)

    SvaraRadera
  6. Snygga krukor! Blir fantastiskt med den kombon i dem! Ser fram emot bilder i vår! Ha en skön söndag! :) Mia

    SvaraRadera
  7. Riktigt fina krukor. Kommer bli kanon snyggt. Kram

    SvaraRadera
  8. Klotlöken frestar mig ordentligt, men än har jag inte tänkt ut var jag skulle kunna ha den. Däremot har jag planterat ut en himla massa andra lökar under två veckor nu. Gillar din färgskala. Dina lökar blir fina ihop och gummikrukor skulle jag också vilja ha.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera