fredag 10 oktober 2014

Sommarens projekt

Det finns olika typer av projekt.
Vissa funderar och planerar man länge, kanske t.o.m. flera år för. 
En del projekt blir aldrig genomförda.
Andra kommer lite mer hastigt på.

Denna sommar hade jag inget särskilt planerat. En dag när jag sitter i trädgården och tittar mig omkring så faller min blick på denna gång av cementplattor.

( Bilden har några år på nacken men var den enda jag hittade).
Gången leder bakom murgrönan och fram till hörnan på ett trädäck till vänster utanför bild.
Denna murgröna klipps in varje vår för att gången ska bli fri. Det är bara det att man går inte där eftersom den leder fram till en hörna där det står krukor.

Fotot taget när man står på gången med murgrönan bakom sig.

Varför i hela friden har jag denna gång, tänker jag. Cementplattorna är ju dessutom tråkiga.

Dagen efter tar jag upp plattorna (20 st), lägger dit fiberduk och ringer mannen för att meddela att han måste köpa singel med sig på hemvägen.
Vad ska jag ha i framkanten mellan singel och gräsmatta? Just det, jag köpte några småstaket i pil förra året som ligger och väntar på att användas. Letar fram dessa.

Nu ser det ut så här. Murgrönan kan få växa lite fritt. Den växer verkligen så det knakar.

Så mitt lilla sommarprojekt poppade upp ena dan och genomfördes nästa.

Nu blir det däremot ett litet projekt till nästa sommar att komma på hur jag ska få till det här. Nåt bord eller liknande måste jag ha.

Fler sommarprojekt finns här

http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

Må så gott!
Pia

11 kommentarer:

  1. Så där är jag också, plötsligt och nästan innan så händer det! Samtidigt finns det även nåt projekt som får växa fram.
    Va bra det vart att få bort plattorna!
    Trevlig helg!
    Hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  2. Det blev fint. Tiden var helt enkelt mogen. Jag gillar betongplattor, men de ska förstås vara på rätt ställe.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Det blev riktigt snyggt. Trevlig helg ! Marika

    SvaraRadera
  4. Så fin beplantning du har i buttene/krukkene.

    SvaraRadera
  5. Härligt att kunna vara lite impulsiv i sin trädgård! Allt måste inte planeras i åratal för att bli bra. Det ser så mysigt ut hos dig, härliga små stilleben överallt.
    Trevlig helg/ Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Härligt:) Så där kan jag också komma på olika projekt. Snabbt jobbat! Och fin blev det.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Så roligt att läsa och följa ditt projekt! Du landade i stunden alldeles rätt i känslan för vad som skulle kunna bli och att det kunde förverkligas direkt.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  8. Det blev mycket finare och kanske lite mer praktiskt med Ser fram mot nästa sommars projekt.Det är ofta så projekten kommer till även här.
    Ha en fin lördagskväll
    kram Meta

    SvaraRadera
  9. Härligt med spontana projekt och idéer! Kan nog bli bäst så istället för att grunna för mycket innan man börjar, jag har en tendens till det...
    Önskar dig en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  10. Haha! är det nästan inte alltid så? Att det bara "ploppar" upp i huvet när man inte alls planerar?
    Himla snyggt blev det!

    //Veronica

    SvaraRadera
  11. Ja, det bli verkligen mer levande med grus. Gllar det jätte mycket. Kram

    SvaraRadera