fredag 17 oktober 2014

Höstens krigare

Jag funderar. Höstens krigare?
Man kan ju antingen kriga FÖR något eller så krigar man EMOT något.
Hm.
Nu vet jag. Bestämmer mig för en tapper växt som ännu inte gett upp sommaren.
Alltså en krigare EMOT hösten.

 Mina potatisblommor på stam.
Bilderna är tagna för några dagar sedan men de är fortfarande lika fina.
(Som ni ser står mina Olivträd fortfarande ute. Måste göra plats i uterummet till dem.)

Så här såg de ut i början på sommaren. Helt otroligt vad de har vuxit. Riktiga kämpar!


Fler bidrag på veckans tema finns här: 
 

http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

Må så gott!
Pia

10 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder på olika krigare.....så mycket vackert fastän vi är i oktober.......=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Dom trivs verkligen, så fina.
    Fin fredag till dig
    Anette

    SvaraRadera
  3. Fina potatisblommor, ser så kraftiga ut. Har inte sett dem på stam förut.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Ja det är nog bäst att göra sig beredd mot de kallare dagarna de kan gå fort när det väl börjar
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Vilken växtkraft! Och fint olivträd du har!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Jättefina! Ja dom är tacksamma!
    Trevlig helg, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  7. Härligt att det fortfarande är så mycket som blommar fast vi är så långt in i Oktober nu! Dina små träd är bedårande fina. Ha en skön helg/ Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Potatisblomma har jag haft för några år sedan. Din är en riktig krigare:)
    Ser fint ut hos dig!
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera