fredag 12 september 2014

Höstbilder

Har varit på en liten semestertripp till Tyskland, därav min frånvaro.
Av en slump kom vi förbi en plantskola utanför Rostock på hemvägen. Där var så obeskrivligt mysigt, fräscht och fantastiskt på alla sätt. Vi var där i tre timmar och jag skulle lätt kunnat stanna nån timme till.
Naturligtvis kom jag inte tomhänt därifrån. Idag har det planterats.



Vågar inte räkna hur många Alunrot jag har. Är fullständigt såld på dessa.

Gillade detta gräset och den växten som står baktill. Den har samma färg på stjälkarna som Alunroten, vilket inte syns här. Namnet har jag ingen aning om.

Jag är jättenöjd med mina inköp. Sorterna finns ju här också men jag kan säga att priset var fantastiskt även det.

Må så gott!
Pia

2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen dina krukor. Det är så fint med Alunrot, jag har också lite samlardille på dem. De passar speciellt bra i krukor, och toppen att de övervintrar till skillnad från sommarblommor. Ha en skön helg/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är nöjd med dina inköp. Verkligen snygga alunrötter och visst anas matchingen på sista bilden. Lite avundsjuk, men å andra sidan fick jag hem en låda med 53 kg lök idag. Hur kunde det bli så mycket...
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera