måndag 1 september 2014

Loppisfynd

I lördags var jag på en loppis arrangerad av Lions. Där såldes allt mellan himmel och jord till väldigt låga priser.
Följande fick följa med mig hem:


Allt detta fick jag för den sammanlagda summan 100 kr. Detta utan att pruta. Då förstår ni hur billigt det var där.

Parkeringen var gratis och inträdet var en tjuga. Kan man då inte bli upprörd när folk har mage att stjäla?! Jag såg det inte själv utan hörde en annan som var upprörd över detta, som sett det med egna ögon. Tror inte jag hade kunnat hålla tyst om jag sett det.
Dessutom försökte en del pruta till rent oförskämda priser. Sen blev de sura över att bli nekade. Pengarna gick ju till Lions!

Nu kom detta mer att handla om hur upprörd jag var än hur glad jag var för mina fynd. Men jag var så nöjd. Har jagat stativ hela sommaren eftersom jag gillar att kunna ställa saker eller krukor på lite olika nivåer. Gamla flaskor kan man inte få för många av (tror jag). Trådsakerna ska få vara ute i vinter så att de förhoppningsvis rostar.

Må så gott!
Pia





4 kommentarer:

  1. Där har du fått finfina grejer att rosta ;-)! Att fynda på loppis är nog bland det roligaste som finns!
    Att det alltid finns folk som stjäl eller gör andra tokiga saker - det får vi leva med, tråkigt nog. /Anja

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga fynd du gjort! Stativen är väldigt snygga att ställa krukor eller fågelbad på. Och de brukar vara jättedyra så där gjorde du ett kap/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Härliga fynd!
    Ja, och tyvärr känner jag igen det där beteendet från andra loppisar. Folk som prutar, gnäller och tjatar fastän priserna redan är lägre än låga och att allt går som bidrag till idéell verksamhet. Det är tråkigt. Men de allra flesta är trevliga och vill väl, så de där undantagen försöker vi glömma...
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fynd du har gjort Pia och visst är det roligt att gå på loppis. Ibland fyndar man och ibland går man därifrån tomhänt, men oavsett vilket brukar det vara en trevlig stund.

    Sköt om dig!

    Kram

    SvaraRadera