måndag 25 augusti 2014

Var är bladen?

När jag drar upp min rullgardin så står denna lilla pil utanför fönstret. Jag har tyckt den såg lite kal ut men tänkt att den väl skulle tappa bladen nu.
Idag vid närmare titt ser jag dessa små varelser.
Ser ni den på stjälken? De har käkat upp i stort sett hela kronan! Vilka rackare!
Nu har jag sanerat alla tuggade blad och säkert 100 larver. Men frågan är om jag behöver vidta någon åtgärd för att de inte ska dyka upp till våren igen?

Nu över till något roligare.
Cannan är en favorit hos mig.
Jag tycker de har blivit extra stora detta år. Ska försöka övervintra dem. Men det är ju det där med plats!

Må så gott!
Pia

3 kommentarer:

  1. Usch vilka små rackare som äter upp alla blad. Jag har också haft problem med att någon knaprat på mina "svartögon". Häromdagen tog jag honom på bar gärning, det var en stor vårtbitare som knaprat på bladen. Jätte-tjusig Canna, hoppas att du klarar den i vinter/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Det var ena glupska rackare. Fin flätning av stammen. Det finns mycket kul man kan göra med pil. Cannorna verkligen läckra både i blad och blom.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Vilken inspirerande trädgård och blog, intressant att du är så förtjust i krukodling. Det är jag också fast det är lite väl tidskrävande ibland, kan jag tycka. Kannor brukar jag också odla, gillar siluetten och färgerna, att de ger volym. Jag övervintrar mina knölar i torv i garaget, de är inte kinkiga. Värre är det att driva igång dem, vilket jag gör i vardagsrummet, i brist på växthus.
    Nej, det var riktigt roligt att hitta till dig.
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera