måndag 2 juni 2014

Malmö Garden Show


Naturligtvis måste man passa på när man bor så nära Malmö och det erbjuds ett evenemang som Malmö Garden Show, att göra ett besök.
Jag valde att fotografera lite kul tips på detaljer i trädgården.
Ingen jättebra bild men man kan nog ändå se att det är konservburkar upphängda på snöre. I dessa har man i detta fallet planterat grönsaker. Man hade borrat hål i botten och gjort en knut på snöret så att burken stannar kvar.
Jag kan se detta framför mig med rostiga konservburkar. Lite kul idé.

Att med så enkla medel som några "pinnar" och snöre göra sig ett litet rum gillade jag.

Man behöver inte lägga sin ölandssten plant på marken. Tycker detta är riktigt effektfullt.

Slutligen en liten "bur" till i detta fallet en bambu. En enkel sådan som ger lite höjd och inramning.

Man kommer alltid hem med inspiration och idéer från detta evenemang.

Må så gott!
Pia

3 kommentarer:

  1. Kul med bilder från MGS, särskilt eftersom jag inte själv kunde åka i år. Gillar både buren och Ölandsstenen på kant även om jag inte riktigt kan se det i min egen trädgård.

    Tack för bilderna
    Anette

    SvaraRadera
  2. Det är härligt med lite trädgårdsinspiration. Kul idé med de hängande konservburkarna./ Titti

    SvaraRadera