måndag 30 juni 2014

Tusen trädgårdar-runda

Idag trotsade jag och mannen regnet och begav oss på trädgårdsrunda vilket jag absolut inte ångrar. Vilka fantastiska trädgårdar vi kom till och så trevliga människor vi mötte. Fick så mycket inspiration och idéer.
Pga regnet tog jag inte foto överallt och på något ställe inte så många, men här kommer ett urval


Detta var en trädgård i Lund med helt underbara rostiga krukor, fat och annat.

Detta är hos Anna med bloggen godastunder-tokigaidéer.blogspot.se
Var man än gick fanns det fantastiska arrangemang att titta på. Allting så smakfullt. En underbar trädgård. Det var såå kul att få se hennes trädgård i verkligheten.

Detta var hos Maria med bloggen almbacken.blogspot.se
Lika kul var det att få se denna trädgård i verkligheten. Också en härlig trädgård där det tyvärr inte blev så många bilder tagna.

En trädgård i Staffanstorp där man stammat upp barrväxter och klippt både dessa och andra växter i runda former.


Till slut en trädgård i Malmö. Har aldrig sett någon större ormbunke eller pipranka (tror jag det är?)!
Titta på gräskanten på första bilden!

Som sagt en helt underbar dag med så mycket intryck.

Må så gott!
Pia

4 kommentarer:

  1. Tack....för underbara bilder och för att jag fick följa med på rundturen.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att besöka andras trädgårdar, tänk så inspirerad man blir! Jätte-fina bilder du visar/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig trädgårdsdag och vad roligt att träffa bloggvänner också. Tack för att vi fick följa med på din tur via bloggen. :)

    Sköt om dig Pia!

    Kram Charlie

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul att få äran att komma in i nån annans trädgård. Nån som har ansträngt sig och jobbat stenhårt, kanske hela våren och all ledig tid en hel vecka innan för oss besökares skull. Jag tycker det är helt fantastiskt. Själv var jag i Tistings trädgård söder Halmstad och en fantastisk torparträgård utanför Älmhult.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera