måndag 23 juni 2014

Sittplats del 2

I ena hörnet av trädgården finns vår lunch-hörna. Här är både sol och skugga mitt på dagen.
Bara älskar mina rostiga rör som i år innehåller en Murgröna och en Petunia.
Taklök och klöver är två favoriter som återkommer lite här och var.
Denna Hosta plus den andra som syns på översta bilden köpte jag på rea (20:-) sent i höstas. Det blev aldrig av att jag planterade dem utan de åkte in i sina plastkrukor under planteringsbordet. Där låg de under vintern och jag retade mig lite på att jag inte blivit färdig till att gräva ner dem i en bättre kruka. Trodde att de var förlorade. Så förvånad jag blev när jag såg livstecken i våras. Här ni ser själv resultatet.

Må så gott!
Pia

1 kommentar:

  1. Du är verkligen toppen-duktig på att få det mysigt! Det ser så trevligt ut vid sittgruppen, att man känner att man vill slå sig ner och bara mysa! Som jag har sagt förut, jag gillar verkligen de rostiga rören...supersnyggt. Ha en skön sommar/ Kram Titti

    SvaraRadera