tisdag 27 maj 2014

Sittplats del 1

I min trädgård finns det många olika ställen att slå sig ner på. Tänkte ta med er på en liten rundvandring efterhand och börjar vid en spaljé av gran-slanor.
Denna bänk är gammal, ful och sliten men jag gillar den ändå.

I denna har jag provat med många olika växter och i år testas isbegonior som jag inbillar mig är ganska tåliga vad gäller uttorkning.

Klöver är verkligen en tacksam och dekorativ växt.

Detta är en taklök som växer på stam. Ser med spänning fram emot hur den kommer utveckla sig.

Måste nog medge att jag har lite dille på gamla flaskor. Man hittar de på loppisar för nästan inga pengar alls.
På tal om loppis så hittade jag detta solur långt inne i en vrå uppe på ett loft i en gammal lada.

Må så gott!
Pia

5 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! Du är toppenduktig på att fixa till det så att det ser mysigt ut! Gillar krukorna på rad. Klöver är en favorit här också, mina har övervintrat i rabatterna, så nu vet jag att de är härdiga/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din spaljé - Vacker! Och bänken ser inbjudande ut.. slå sig ner och låta blicken vandra. =o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul du tittat in hos mig :) Så kunde jag hitta hit!
    Tack för en härlig rundtur ..... Jättefina bilder mina favoriter är bild 4 och 6 ..... Fantastiskt vackra och stämningsfulla!
    Ha det Gott!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder...så inspirerande....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Kul att du visar din taklök på stam för jag har en likadan, men visste inte vad det var. Trodde den höll på att dö när bladen på stammen trillade av och det började komma en cirkel med nya rosetter som på din. Klövern gillar jag också. Den skulle nog trivas i din krukinstallation.

    Ha en bra vecka
    Anette

    SvaraRadera