måndag 9 juni 2014

En liten del av mitt trädäck

På trädäcket utanför uterummet står denna hylla som gjordes samtidigt som träddäcket vilket är många år sedan (skulle gissa på tjugo).
Den hör på något vis dit.
Vissa saker kan man flytta på men annat har sin plats där det ska vara. Så är det med hyllan.
Däremot så varierar det som står på hyllan. I år ser den alltså ut så här.
Vad är då detta? Jo en vietnamesisk... Kan inte minnas vad den heter. Inköpt i fjor och övervintrad här i sin kruka.

Något tacksammare än taklök får man nog leta efter. Det finns så många sorter att välja på men här har jag valt röda.
Till vänster om hyllan står min äggsamling. Det är nåt visst med den ovala formen som tilltalar.
Till höger står min övervintrade lupin. Jag tycker bara den är så fantastisk. Vet att somliga betraktar den som ogräs men jag gillar den.
Hur kan man inte gilla denna?!

Må så gott!
Pia

5 kommentarer:

  1. Så fint du har på din hylla! Och lupiner är underbara:-)

    SvaraRadera
  2. Så läcker den vita lupinen är. En sån hade jag kunnat tänka mig.

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  3. Fin hylla. Den passar verkligen in.Gillar också äggformen och vita lupiner.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  4. Visst ser det ut som om hyllan och däcket skulle ha vuxit ihop. Jättefint med de där tråd"äggen". /Anja

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det på ditt trädäck! En riktig oas! Och jag kan bara instämma i din hyllning åt lupiner. Så vackra!

    Sköt om dig och njut av sköna stunder på ditt trädäck!

    Kram Charlie (Lotta som har kastat sig ut i ett nytt bloggäventyr)

    SvaraRadera