söndag 7 juli 2013

Omplantering

Köpte två pilar i olika höjder i våras. Den ena har blivit tät och fin medan denna fört en tynande tillvaro. Trodde först den fått för lite vatten och vattnade. När inte det hjälpte så trodde jag det var näringsbrist och gav det gödning. Inte heller det hjälpte. Fler och fler gula blad föll till marken. Till slut tänkte jag att det var för liten kruka och bestämde mig för att plantera om.
Vad får jag se när jag lyfter ur trädet? Jo, myrorna har invaderat det. Det kryllar av myror och dessutom av ägg. Jag tog vattenslangen och spolade på rötterna en god stund. Sedan fick trädet stå i en spann under dagen. Nu har jag planterat i en större kruka med ny jord så får vi se hur det går.
Dessa kryp!!
Visste ni förresten att sniglarna gillar timjan? Det visste inte jag. Men nu vet jag.




Ha en bra kväll!
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar