lördag 20 juli 2013

Lite funderingar en lördagkväll

Min lördag började med en runda i trädgården och då fick jag se detta!!. Panik. Det är väl inte redan på väg mot höst?!
Snabbt fram med krattan och samla ihop de vissna löven. Under tiden jag krattade kom jag fram till att det naturligtvis var bristen på regn som gjort att löven gulnade och trillade ner. Allt frid och fröjd.
Det är länge till höst. (Förvisso älskar jag hösten, men det finns gränser för hur tidigt den får komma)

Varför har jag inte haft en sån här tidigare?
Mannen kom hem med denna en dag då någon varit på väg att slänga den och han tagit hand om den.
Det är ju helt suveränt att slippa dra runt på slangen. Man bara vevar in och ut den allteftersom man vattnar i trädgården. Hur enkelt som helst!

Vad hände här?
Jo, jag köpte dessa blommor innan man såg färgen. Lär mig aldrig om de heter papegoj- eller påfågelsblommor? Det var meningen att jag skulle ha den lila färgen. Nu har krukan hamnat lite avsides eftersom det stör mig en del.
 Då är det bra med krukor. Bara att flytta undan när de ser tråkiga ut eller som i detta fallet blir fel färg.
Jag tycker att dahlior är så fina men vet att sniglarna brukar äta upp dom. Därför tänkte jag inte köpa några i år. Men jag kunde inte motstå denna vita. Får se hur länge den klarar sig.
På grund av torkan så är det faktiskt inte så mycket sniglar synliga just nu. (De gömmer sig säkert någonstans)

Ha det gott!
Pia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar