söndag 16 augusti 2015

Sommarens projekt!

Denna sommar har en stor förändring skett i trädgården. Funderat har jag gjort i flera år utan att riktigt kunna bestämma mig. Men så i år bara visste jag.

Så här såg det ut innan
En sittplats framför garaget där vi ofta sitter. Men inte särskilt ombonad.

Nu ser det ut så här

Planterat Clematis, Hosta och Alunrot.

Rosenskära har jag inte haft förut. Idag skrevs den upp på min "Att köpa igen- lista".
Till höger min Flamingo.
Denna idén med ramarna såg jag i Trädgårdstisdag. Tror faktiskt det var den jag gick igång på.
Trots att stolarna står på exakt samma plats är det en helt annan känsla att sitta där nu. Det känns som att man sitter "närmare" trädgården.
Vi satt där en hel del tidigare men nu kan jag säga att vi sitter här så ofta det går.

Jag är så nöjd med vårt sommarprojekt!

Må så gott!
Pia

6 kommentarer:

  1. Så fint det blev. Ser mysigt ut med odlingslådorna och ramarna som hänger som dekoration. Förstår att ni trivs där:-)

    SvaraRadera
  2. De här bilderna gick jag igång på! Så himla vackert ock fint.Jag blir uppriktigt lycklig varje gång jag ser hur någon använder sina resurser (tid, pengar, idéer) på ett lyckat sätt! Får jag fråga vad ramarna består av?

    Ha många superstunder på din sittplats!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anja! Kul att du gillar min "nya" sittplats! Ramarna är gjorda av brädor (mina är ca 3x2 cm) som skruvats ihop. Innan dess hade jag borrat hål för snöret med 2cm mellanrum. Sedan var det bara att trä snöret fram och tillbaka. Jag hade jutesnöre hemma så jag använde det, men i tv hade de hampasnöre. / Pia

      Radera
  3. Jaa, vad bra det blev! Fortfarande stilrent och snyggt, men ändå ombonat. Förstår jag att det är favoritplats. Gillar också ramarna som avgränsar på gaveln men ändå är luftiga och man ser igenom.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev och jag förstår att ni sitter där så ofta ni bara kan nu. :)

    Ta hand om dig Pia och så hoppas jag att det blir många sköna dagar framöver där på er nya favoritplats.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev! Jätteläckert! Ombonat och mysigt. Hoppas ni får många sköna stunder där. :-)

    SvaraRadera