måndag 31 augusti 2015

Några bilder en regnig måndag

Det är inte vilken måndag som helst utan sommarens sista dag. I morgon är det september och då är det höst.

Idag trotsade jag regnet eftersom jag hade bestämt mig för att fixa undan lite i trädgården. Det var krukor med sommarblommor som hade gjort sitt och måste tömmas, lite omflyttning av krukor, några lökar som behövde en annan kruka och lite allmänt rensande. Skönt att få det gjort.

Är ledig några dagar och tänkte inhandla lite höstblommor. Gillar hösten så det ska bli roligt att fixa lite. Kanske de har börjat sälja pumpor.

Här kommer alltså lite bilder från årets sista sommardag.

Har jag nämnt att jag gillar Klöver?!

Förväntade mig inga blommor på en Bladbegonia.


Lantana, en tacksam växt som blommat hela sommaren.

Slutligen en Dahlia som jag tänkte försöka mig på att övervintra.

Må så gott!
Pia

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina krukarrangemang du har. Så smakfullt arrangerat och vackra färger. Kul att din begonia blommar:-)

    SvaraRadera
  2. Så rigid är inte jag att bara det står september i almanackan behöver det inte vara höst ;-)))! Jag är ostinat, som vanligt ;-)! Om jag skulle vara så kroppad skulle jag även se i mitt personnummer att jag är gammal...nu struntar jag i det och är alltså 10 år yngre (i mitt inre ;-)))!)
    Nästa vecka ska bli kanon! Sommar igen!
    /Anja

    SvaraRadera