måndag 11 maj 2015

Våren

Jo, våren har kommit en bra bit på väg.
Det innebär att jag har en lång lista med sysslor som ska göras i trädgården. Jag bockar av efter hand och faktum är att det börjar närma sig slutet.
Grovstädningen är snart klar.
 Även om jag gillar att rensa, kratta och fara fram med lövsugen i singeln så är det ändå sedan det roliga tar vid. Att fylla krukorna och arrangera.
Här kommer lite vårbilder.
Queen of night. Är så glad att jag blev färdig till att gräva ner dessa lökar.

Här svävar Tulpanerna bakom Alunrot.

Ett litet vårarrangemang.


Må så gott!
Pia

3 kommentarer:

  1. Så fina vårarrangemang! Det är en underbar tid nu, fast det känns i kroppen efter en heldag i trädgården:-)

    SvaraRadera
  2. Snygga krukor! Vad skönt det låter med att se slutet på llistan och kunna ropa, färdig! Färdig blir jag nog aldrig. Det finns alltid pågående projekt, nån växt som borde flyttas, plantor att skola om, plantera ut, fröer att samla in och grönsaker att skörda.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera