tisdag 19 maj 2015

Det finns gränser

Jag anser mig vara en person med ganska bra tålamod. Ibland t.o.m. riktigt bra. Blir t.ex. aldrig stressad av att stå i kö. Det går ju inte fortare för det.
Men
Här finns en gräns.
När det gäller att så fröer.
Jag vet ju om att det inte är min grej. Ändå försöker jag. Ser framför mig hur mycket plantor jag ska ha att plantera ut. Hur frodigt det ska bli. Men det ska vara nu.

Så när jag kommer till plantskolan och ser dessa...

... så kan jag inte låta bli.

Stora och fina. Nu.

Nej, någon frö-odlare blir jag nog aldrig.

Må så gott!
Pia

4 kommentarer:

  1. Nä, vet du vad?! Visst förstår jag dina frestelser och frustrationer, men ditt problem är inte att du inte är en frö-odlare utan att du gör det för sent. Palettbladfröer ska i jorden SENAST i början av februari. Gör du det ser dina palettblad lika fina ut som de där du visar i bild!
    Här fick jag ett fint uppslag för nästa inlägg. Under kvällen ska jag göra det ,-)))!
    När du sedan lyckas med dina sådder kommer du att få så mycket pengar över att du kan unna dig en ny, rostig skatt till trädgården!;-)!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för förklaringen!
      Må så gott!

      Radera
  2. Verkligen snygg planta men håller med Anja, oj vad pengar det finns att spara. Glömde så mina Heliotrop i januari/februari och blev tvungen att köpa tre plantor igår för 78,00 /st. Hade jag fått många fröpåsar för. Dessutom var det lite fula både i blad och blommor. Sånt svider i en smålänning :-)
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Det är tur att man får göra som man vill i sin trädgård. Själv sår jag rätt mycket varje år, men man har inte plats för allt man vill så. Då är det tur att man kan köpa:-)

    SvaraRadera