söndag 31 maj 2015

Malmö Garden Show

Igår trotsade vi prognoserna som talade om regn och gjorde ett besök i Malmö. Visserligen kom det några skurar men vem kan bry sig om det när man får så mycket inspiration?!
Här kommer ett litet urval.

Man ska ju gärna ha rum i trädgården. Varför inte sätta upp en hel vägg?!
Bakom den första väggen fanns det en annan vägg.

Detta skjul hade sett sina bästa dagar.
En gammal stege med murgrönan klättrande.


Den här var lite för mycket för min smak. Ändå ser jag nu att jag lyckades begränsa mig till den färgmässigt lugnare delen. Gillade dock tanken med lådorna och innehållet. De skulle bara varit i t.ex. plåt.


Ett nät med inflätade plåtband i bortre delen av en mjuk form avgränsad med plåtkant.
Portalen in. Sedd från sidan.

Hosta, Alunrot, Revsuga, Hasselört, Ormbunkar och Gräs. En del av det i en rostig tunna.

En slingrande gång med gula stenar och ett vattenbad i en annan rostig tunna.

Portalen i en lite annan vinkel.

Denna sista skapelse var helt i min smak. Jag är helt såld!
Idag har det lagts ut rep på gräsmattan för att se hur man skulle kunna få till något liknande.
Har funderat i flera år på hur jag ska kunna få bort en del gräsmattan som bara är fin nu på försommaren.
Nu vet jag!

Det fanns en del inspiration för balkonger också. Dessa bilder kommer en annan dag.

Må så gott!
Pia




3 kommentarer:

  1. Tack för inspirationen, den första trädgården blev jag så förtjust i. Men tapeter är kanske inte så hållbara utomhus. Kanske man skulle kunna använda Marockanskt kakel istället, det håller nog bättre. Men snyggt är det verkligen, med fina siktlinjer och allt. Härligt att få så mycket inspiration så här på söndagkvällen, så man känner sig laddad inför veckan:-)

    SvaraRadera
  2. Fiffigt och snyggt med portalen. Ska bli kul att se vad du hittar på.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Tack för den inspirationen . Tycker väl som du att Peter Korns var nog så mycket och väldigt olikt honom :)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera