lördag 9 augusti 2014

Ser jag i syne?!

Varje vår avundades jag de som hade syréner i sina trädgårdar. Tycker de är så fina och luktar så gott.
Så fick jag läsa på bloggen Vardagimittliv att det finns dvärgsyréner som man kan ha i kruka. Glad blev jag och tänkte att det måste jag prova på.
Vid ett besök på plantskolan i slutet på juni får jag se att de har dessa och dessutom till halva priset. Fanns inget att fundera på utan jag köpte en och for hem och planterade.
Häromdagen får jag syn på detta!!!

Den blommar!! Finns det syréner som blommar på hösten så att jag fått tag i en sådan?! Nej, enligt lappen ska den blomma i maj-juni. Jag fattar ingenting.

Må så gott!
Pia

3 kommentarer:

  1. Just dvärgsyrenen Palibin, som jag tror att du har, brukar ibland blomma om efter varma somrar. Jag har tre stycken men numera formklipper jag dem då blommar de inte om. Men visst är det en extra bonus att ha syrener i blom så här års/ Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Då fick jag en förklaring/ Pia

      Radera
  2. Så fina! Och vad härligt med syrener som blommar om och det är ju inte konstigt efter vår varma sommar.

    Njut av dina vackra syrener Pia och ha det gott!

    Kram Charlie

    SvaraRadera