tisdag 8 juli 2014

Välja färg

Denna "singelrabatt" ändrar utseende varje år när det gäller växter och blommor. Stolen och bordet står dock på samma plats.

På stolen står en ny favorit, klöver.


På min "inte köpa-lista" hade jag skrivit Påfågelblomma. Jag vet inte varför, men är glad att jag inte alltid bryr mig om vad där står.

På min "att köpa-lista" stod däremot Palettblad. Gillar dem skarpt. Vilka bladverk!

Bakom står en av många Alunrötter( heter det så i plural?) och man kan skymta en till höger.

Här några fler Alunrötter. Har nog blivit lite galen i dessa. Räknade efter att jag har tolv olika krukor med sådana.

Här sitter hon och ser fundersam ut...

...bredvid en korg med äpplen.

I år blev det alltså den röda och orange färgskalan här, vilket jag inte ångrar.

Må så gott!
Pia



3 kommentarer:

  1. Så läckert du har där i din hörna! Alunrötter och palettblad är favoriter här också! Härligt tillsammans med de eldiga färgerna du har:-)

    SvaraRadera
  2. Fin rostig hörna!
    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Kul att ha en rabatt som man kan komponera om efter smak och säsong. Alunroten är både vacker och tacksam.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera