måndag 28 juli 2014

Glad över...

... att jag äntligen blev färdig till att köpa ett fikonträd. Har varit på väg i flera år men det har inte blivit av.
Det är inköpt för ca en månad sedan. Snälla nån vad det växer.

Det verkar tom som att den kommer ge skörd redan i år.

Några minirosor, som var betydligt mer orange när jag köpte dem, för att få lite färg.

... att min Afrikas lilja blommar.
Det är en sort med vita blommor. Länge såg det ut som att det inte ens skulle komma gröna blad. När den så visade livstecken blev jag glad och ännu gladare när jag såg knopparna.

Glad hade jag också blivit om det kunde komma lite regn. Inte en droppe ännu så länge.
Men man ska kanske inte klaga efter att ha sett bilder på vilken förödelse det har blivit på många håll i vårt avlånga land.


Må så gott!
Pia

3 kommentarer:

  1. Kul med fikonet. Det ser ju jättefint ut. Första vita Afrikas lilja jag sett blomma om. De verkar knepigare än de blå. Själv har jag haft ihjäl min. Kändes lite snopet.

    SvaraRadera
  2. Härligt med ett eget fikonträd. Kul att din vita afrikanska lilja blommar, mina har bara blad, inte skymten av någon blomstängel än så länge:-(

    SvaraRadera
  3. Jag lyckades aldrig övervintra mitt fikon som jag hade i kruka. Trots det frostfria och inlindade så tvärdog den. Jag önskar dig betydligt större lycka än så! Fikon är en jättefin växt!
    Hm... jag kanske ska prova igen, fast den här gången kan den ju få bo på friland och riktigt skyddat... Skam den som ger sig. :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera