tisdag 15 juli 2014

Rekord!


I år kan jag räkna till nio stänglar på min ena palmlilja, vilket är rekord. Det brukar bli 4-6.
Detta är den sida som är mot gatan.( Jag står alltså på gatan och fotograferar.)
Liljorna är satta samtidigt men den ena har vuxit betydligt bättre.
Bakom liljorna har jag provat lite olika växter utan att vara nöjd.
På ställningen är det meningen att  Klätterhortensian ska breda ut sig. Ormbunkarna som ska vara vintergröna heter något så opoetiskt som Raggträjon. Dessa växter är satta i år och jag hoppas det blir bra denna gång.

Må så gott!
Pia



6 kommentarer:

  1. Man kan hålla på att flytta runt växter i trädgården i åratal utan att vara nöjd. Fast plötsligt, efter en flytt, faller allt på plats och det känns rätt. Så brukar det vara för mig i alla fall. :-)
    Klätterhortensian kommer att bli finfin på klätterstödet!

    SvaraRadera
  2. Blommande palmliljor...nu blir jag riktigt avis! Så fina! Tycker att det ser väldigt fint ut runt omkring liljorna. Det är härligt när man lyckas få det som man vill/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Så vackra! Vilken växtkraft och vilken lycka att få njuta av detta vackra. Det är en härlig tid vi har just nu. :)

    Sköt om dig vännen!

    Kram Charlie

    SvaraRadera
  4. Härliga liljor och så snygga mot det mörka teglet. Raggträjon en nyhet för mig. Redan uppskriven på önskelistan.
    Allt gott
    Anette"

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken blomning! Hos mig har den försvunnit...;-(...
    Har du tagit redan på hur en klätterhortensia ser ut om tio år?

    /Ha det gott! /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har en klätterhortensia på ett annat ställe som är tjugo år gammal. Jag klipper lite när den blir för spretig.
      Må så gott!

      Radera