onsdag 23 juli 2014

Ibland måste man skratta...

...åt sig själv och sina tillkortakommanden.

Det där med att driva fram plantor från frön har jag försökt genom åren. Dels har jag sått inomhus för senare utplantering och dels har jag sått direkt i jord utomhus. Jag har bl.a. prövat solros och babysallad som inte räknas till de svårare sorterna. T.o.m. fåglarna kan ju få solrosfrön att gro!
Allt utan resultat.

I år fick jag åter lust att göra ett försök. Vita Zinnior tänkte jag fylla trädgården med.
Kan ni se dom?? Inte jag heller. Sådde inomhus och planterade ut nån klena strån. De bara försvann!

Pumpor kanske går bättre?! Det blir ju kul att ha och dekorera med till hösten.
Läste i en trädgårdstidning för nån dag sedan att det snart var dags att skörda frukterna så att de inte skulle ligga på jorden och ev. ruttna. Vad tror ni?? Är nog ingen fara.

Fick höra att Tagetes är tacksamma.
Ser man på! Här finns Tagetes i massor. Jag som inte ens gillade Tagetes. Men det var förut. Nu tycker jag det är en riktigt söt liten växt som lyser upp med sina gul-orange-röda blommor.

Jag är så tacksam att det finns människor som är duktiga på odling så att vi andra kan köpa färdiga plantor.

Må så gott!
Pia

1 kommentar:

  1. Det är tur att det finns butiker med plantor att köpa om odlingen slår fel! Tagetes har jag varje år. De är som tur är lätta att så, så det blir många plantor för en ringa slant. Härliga färger också. Fin ställning du har till dina tagetes/ Titti

    SvaraRadera