tisdag 13 maj 2014

Lååångsamt framåt

Det är så frustrerande med detta väder. Ena minuten uppehåll, nästa minut regnar det och har man tur tittar solen fram en kvart.
Hade tio dagars ledighet framför mig och tänkte vårstäda hela trädgården. Här skulle krattas löv, brukar bli ca 40 säckar, och jag skulle köra med lövsugen i mina stenrabatter. Ingenting av detta fungerar när det är vått.
Jag vill gärna göra "grovjobbet" innan jag börjar med piffet men nu känns det som att det är tid att inhandla sommarblommorna i alla fall innan det blir försent.



En liten sittplats på trädäcket. I krukan en  Lewesia och bakom skymtar en murgröna.
Nånstans får man ju börja.

Må så gott!
Pia

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar myshörna du hade där! Lewisian är så söt. Mina har inte börjat blomma ännu, men det verkar som alla har överlevt vintern i alla fall. Ha det så gott/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vilken otur att du inte fick lite bättre väder på ledigheten.
    Lewisian verkeligen fin. Färgerna passar så bra till terrakotta, rost och zink.
    Idag är det uppehåll här, men annars har det varit till att springa mellan skurarna i stövlar och regnjacka. Det är ju trots allt ganska bra väder för att flytta växter och plantera i. Man slipper vattna och de rotar sig så bra.

    Kramen
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Det är inte roligt att ha semester och massa härliga trädgårdsplaner som inte går att genomföra pga vädret. Men jag hoppas du kan koppla av och ha det skönt ändå.

    Sv: Tulpanerna har redan rest sig igen precis som du trodde. Själv tar jag nog lite längre tid på mig eftersom min trötthet beror på att min gamla mamma varit dålig och det tar så mycket på mina krafter att se till henne. Den värsta ångesten är ju att inte veta om detta är "början till slutet" eller om det bara varit en "vanlig sjukperiod" för min 89-åriga mor. Det är tufft, men livet är sällan enkelt. Man får göra som tulpanerna gjorde; böja sig för det som händer och hoppas att man inte knäcks.
    Tack för din omtänksamma kommentar!

    SvaraRadera