lördag 3 maj 2014

En förändring behövs!

Dessa liljor kommer att blomma - så småningom.
 Denna hortensia ser ut att kunna blomma - så småningom.
Andra liljor som kommer blomma - så småningom.
En lupin som kommer blomma - så småningom.

Men NU då?? Jag har ju absolut ingenting bortsett från några köpta penséer som blommar NU.
Här sitter jag och läser den ena bloggen efter den andra och tittar på underbara bilder från trädgårdar där det blommar.
Hur kan jag ha missat detta??
Jag har inga rabatter utan bara massor med krukor men jag kunde väl satt nån liten lök i varje fall?!
Eller ska jag anlägga en rabatt kanske?
Alltså, här krävs en förändring! Har verkligen fått något att tänka på.

Må så gott!
Pia




3 kommentarer:

  1. Fördelen med krukodling är att det går fort att fixa lite vårblomning, bara att ta en tur till plantskolan och sedan hem och plantera...klart! Sedan är det ju en fördel att man kan flytta runt krukorna lite som man vill. Härligt att du har så många liljor i kruka, så fint det kommer att bli i sommar när de blommar/ Titti

    SvaraRadera
  2. Så härligt det kommer att blomma hos dig sedan och vad praktiskt med krukor som man kan flytta runt som man vill. Fördelen är ju att du kan kika runt och låta dig inspireras på bloggar nu och fundera på om du vill ha rabatt. Och sedan planera och plantera inför nästa vår. Få längta efter all blomning som kommer vara då.

    Sköt om dig och njut i vårsolen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Krukor är en bra sak. Om man är bra på att vattna. Det är jag helt värdelös på att komma ihåg, så jag måste ha rabatter där de flesta växter klarar sig på egen hand. :-) Men jag håller med Titti - krukor är suveränt om man vill ha direktblomning. Bara att åka till plantskolan och shoppa.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera