lördag 23 november 2013

Julutställning

Idag har jag varit på Ingvar Strandhs blomsterskolas årliga julutställning. Den finns utanför Malmö. Det är eleverna som visar upp sina verk så det är varierande från år till år. Tyvärr tyckte jag inte årets utställning hörde till de bättre. Men det är ju så olika med tycke och smak. Några idéer fick jag dock.
Med några pinnar kan man skapa sig en gran. (Bortse från apelsinerna med hyacinter)
Varför bara ha ljus i sin ljusstake? Ganska kul med amaryllis istället. Undrar hur länge de kan stå så utan vatten?
Den här tyckte jag om i all sin enkelhet. Hade däremot valt röda eller vita amaryllis.
En rostig ljusstake som också var ganska enkel i sin smyckning men det behövdes inte mer eftersom själva ljusstaken var så läcker.
Vem har sagt att det måste vara en stjärna i toppen? Tja, jag föredrar faktiskt det. Ett lite kul inslag var det i alla fall.

Ha en fortsatt bra helg!
Pia




2 kommentarer:

  1. Roligt att läsa din reflektion ang. utställningen. Jag har ju inte sett den och kan inte uttala mig om just den även om dina bilder är rätt talande....;-)!
    Dagens helt hysteriska letande efter det "annorlunda" gör att man glömmer bort basen : kunskap och hantverk.

    /Anja

    SvaraRadera
  2. Roligt att hitta små guldkorn och bli inspirerad av andras skapande och det är ju det som är så bra, att man kan plocka guldkornen. :)

    Ta hand om dig Pia!

    Kram Lotta

    SvaraRadera