torsdag 21 november 2013

En liten filt

Som barn lärde jag mig både att virka och sticka av min farmor. Tycker verkligen att det är så avkopplande och kul när man ser något växa fram. Förra vintern stickade jag en 4 meter lång halsduk på beställning av äldste sonen. Det var så roligt och han har blivit känd som killen med halsduken.
När det i somras började klia i fingrarna igen så funderade jag på vad jag skulle kunna göra. Min stil inomhus är inte sådan att det passar med virkat. Då tänkte jag att en liten filt att ha i växthuset kunde ju vara bra. Sagt och gjort, här är den. Växthuset är nu ett ställe för vinterförvaring av en del ömtåliga saker så fotot fick tas på en bänk utomhus istället.

Nu har jag nästan fyra veckors semester framför mig då jag bara ska mysa och njuta av alla julförberedelser. Jag älskar verkligen allt som har med julen att göra. Planen är att det ska bli lite mer jul även i trädgården.

Må så gott!
Pia

1 kommentar:

  1. Så fin den är och vad duktig du är! Önskar så att jag hade tålamod att sticka och virka. Jag kan tänka mig att det är väldigt rogivande och roligt att skapa något eget. Heja dig!

    Låter härligt med 4 veckors semester. Njut av alla julförberedelser och av din ledighet Pia.

    Kram Lotta

    SvaraRadera