torsdag 28 november 2013

Julkurs/pyssel

Igår var jag på julpyssel på ett ställe ute på landet. Det är på en gammal gård med halmtak och bara att komma dit gör att man blir inspirerad.
Jag är ju svag för det rostiga och dessa "järnband" är en favorit. Så småningom ska det titta fram en vit hyacint ur mossan.
Här har vi järnbandet igen. Grenarna är sprutade med kopparsprej för att få lite studs i skapelsen.
Naturligtvis skulle jag inte göra en "vanlig" dörrkrans. Järnbandet igen!

Kanske lite annorlunda grejer men sån är jag!

Annars har jag varit ute en stund i blåsten och försökt pynta lite omkring huset. Visar bilder när det blir klart.

Må så gott!
Pia



2 kommentarer:

  1. Åh, så fina saker du har gjort. Rost är en fin accessoar till grönt, /Anja

    SvaraRadera
  2. Va roligt och så otroliga vackra saker du har gjort! Önskar dig en härlig första advent

    SvaraRadera