fredag 27 november 2015

Alien

Temat i Blommig fredag denna vecka var inte helt enkelt.
Efter en del funderingar så kom jag på att jag för två år sedan trodde jag fått besök av en utomjording.


Den hade fräckheten att förstöra mina Fuchsior fullständigt. (Syns alldeles till höger om det gula bladet)

Här mitt i bilden.
Efter lite efterforskning visade det sig vara en Större Snabelsvärmare.

Har faktiskt inte haft någon Fuchsia sedan dess.

På tal om Alien så hamnade jag av en fortfarande outgrundlig anledning på den filmen när den gick på bio för sådär trettiofem år sedan. Det är och har aldrig varit min typ av filmsmak. Kan ha varit sällskapet som drog. Men det är förstås en annan historia.

Fler bidrag på veckans tema här:
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

Må så gott!
Pia

10 kommentarer:

  1. Oj, en riktig alien. Ser intressant ut.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Tänk vad man kan hitta om man letar noga.En Alien som äter blommor och blader.
    Ha en fin Advent.

    SvaraRadera
  3. Oj, den ser ut precis som en utomjording. Ha en fin 1:a advent. Carita

    SvaraRadera
  4. Nej vet du vad såna Aliens vill vi inte ha.
    men bra tolkat har du gjort
    Ha en bra helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Oj du fick verkligen med den på bild :o
    Bra tolkning!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Huvva! En sån får verkligen inte komma till mig!
    Jag tycker inte alls om odjur och definitivt inte aliens!

    Ha en skön adventshelg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  7. Usch vilken otäcking! En sån vill jag inte ha hos mig, stackars dina fuchsior:-(
    Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  8. Usch vilken otäcking.
    Den är verkligen inte välkommen.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  9. Vilken baddare! Jag hade gärna offrat en hortensia för att få studera en sån.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  10. God jul kära Pia.♥ Jag hoppas att du får njuta av en riktigt fin jul tillsammans med nära och kära.

    Kram Lotta

    SvaraRadera