fredag 20 november 2015

Runda former

Dagens tema i Blommig fredag - Runda former.
Jag funderar.
Former. Olika former, kantiga eller o-lika, de behövs alla för att de kompletterar varandra.
De runda mjukar upp och de kantiga stramar upp.
Men idag är det de runda som gäller.
Här kommer ett urval.

En kabeltrumma med runda gamla vikter i en rund stenläggning med runda kantstenar.

Runda rostiga rör. Buxbomen kan väl kanske också räknas som runda även om de aldrig klipptes till i år.

Ett runt Fågelbad och en rund Vattensten. Den "runda" grodan vilar på en rund betong? (Det är ju inte precis nån pelare men just nu finner jag inget bra ord för vad det är)


Ett zinkfat med rosor.

Runda klot.

Flaskor. Kan man få för många?!

Jag får ju absolut inte glömma dessa runda Allium.


Fler runda former hittar du här:
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/


Må så gott!
Pia

14 kommentarer:

  1. Jag blev kär i dina runda rostiga rör. Vart/hur har du fått tag i dem? Jag är barnsligt förtjust i rostiga ting.
    Angående om man kan få för många flaskor så nej, det kan man inte ;)

    Ha det bäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar dem! Det är ett skorstensrör till en värmepanna som jag delat. Har suttit på garagetaket i nästan trettio år och rostat. Dock aldrig eldats i.
      Må så gott!

      Radera
  2. De rostiga rören är helt underbara! och jättebra att de är i olika höjd med nedhängande växter liksom jag ser du tänker på även med det övriga.Bra Feng Shui tänk.
    Kram Luna

    SvaraRadera
  3. Åhh, ditt zinkfat med rosor är ljuvligt! Gillas skarpt liksom kabeltrumman! Såna där fina betongpelare skulle jag gärna vilja ha! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  4. Ja, här var det många runda former! Så mycket fint. Gillar allt det rostiga och jag misstänker att du är likadan...det är väl inte för inte som din blogg heter
    som den gör:-)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint, gillar dina rostiga pelare. Har du planterat i kruka eller är det direkt i röret? Många fina arrangemang.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren! Jag har planterat i lerkrukor som passar precis i hålen!
      Må så gott!

      Radera
  6. Jag föll också pladask för dom rostiga rören!! VILL HA :))
    Tack för titten. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Näe, Pia, Man kan verkligen inte ha för många flaskor!
    Jag älskar din sista bild men givetvis å håller jag med alla tidigare talare... Rören!
    Riktigt jäkla snyggt! snyggt! snyggt!

    Ha en skön helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  8. Såå snygga arrangemang du visar. Jag blir inspirerad , bra inspiration till nästa år. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga arrangemang. Jag älskar allt i rost.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  10. Åhh så mycket snyggt i rostigt - de där rostiga rören gick jag igång på direkt !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  11. Mye fint, og særlig frosken på betongpålen :)

    SvaraRadera
  12. Snygga rostiga rör och många andra fina runda former!
    Kram Milla

    SvaraRadera