fredag 8 januari 2016

Blommig fredag - Drömmar och visioner 2016

Drömmar och visioner inför trädgårdsåret 2016, har jag det?
Nej, jag tror jag hoppar över det i år.
Varför så negativ då?

I början på 2015 blev jag kontaktad av en fotograf som ville komma och ta bilder i min trädgård. Jättekul, tyckte jag.
Vi sprang på varandra på vårkanten och bestämde att jag skulle höra av mig i början på juli.
Våren och sommaren ägnades sedan åt förberedelser inför detta besök.
På bloggen "sandacottageblogspot.se" kan du den 22/10 2015 läsa ett jättebra inlägg om förberedelser inför fotobesök.
Det byggdes ett trädäck som i och för sig varit i tankarna tidigare men nu kändes lite kul att sätta fart med.
Jag får nog säga att jag la lite extra energi på att få det fint och därefter hålla det fint i trädgården.
När juli månad kom så tog jag kontakt med fotografen som ringde upp mig.  Hade då p.g.a det tidvis dåliga vädret försenats med sina uppdrag och visste inte hur det skulle bli. Kanske kunde det hinnas med i samband med något annat.
Det blev till att fortsätta hålla efter lite extra. Om i fall att...

Sedan hände ingenting!

Av någon anledning skämdes jag lite inför familj och vänner som undrade. Vet ej varför?!
Det var ju fotografen själv som hade tagit kontakt med mig från början.
Jag var nog mer besviken än jag ville erkänna. Nu blir jag mest arg när jag tänker på det.

Vädret rår man inte på men jag hade uppskattat ett mail eller telefonsamtal om att det inte alls skulle bli av.
Så jag funderar på om fotograferna förstår hur mycket energi man lägger på att de ska komma?!
Det är ju trots allt tack vare det som de sedan kan ta bilder, göra sitt jobb (och tjäna pengar.) Nu blev jag kanske lite bitter men under tiden jag skriver så bubblar det upp lite känslor märker jag.

Så nu tar jag ett nytt andetag och drömmer om en lugn och solig sommar med massor av trädgårdspyssel helt i min egen takt. (Hoppsan det smög sig in en dröm i alla fall.)

Avslutar med en bild från idag.


Fler bidrag på dagens tema finns här:

 http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

Må så gott!
Pia

7 kommentarer:

  1. Ja, det måste kännas som en besvikelse efter allt jobb som läggs ner. Du har en fantastisk trädgård, och jag hoppas verkligen att du får njuta riktigt mycket kommande säsong!

    SvaraRadera
  2. Förstår din besvikelse, men sommaren 2016 hoppas jag att du kan njuta av allt fint du hann med att göra sommaren 2015.

    Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar på min blogg, Pia! Jag är glad, för nu hittade jag ju hit!

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Så trist att det blev så!! Jag hade själv tre olika fotografer och skribenter hemma hos mig i somras. Det är ju också jättekonstigt, någon slags ketchupeffekt. Men jag vet hur man förbereder och grejar och hade tyckt att det känts väldigt taskigt om de först säger att de vill komma sen händer ingenting. Hoppas du får möjlighet detta året istället. Det är väldigt trevlig!
    Lycka till med årets kommande projekt☺
    Milla

    SvaraRadera
  4. Så trist att det blev så!! Jag hade själv tre olika fotografer och skribenter hemma hos mig i somras. Det är ju också jättekonstigt, någon slags ketchupeffekt. Men jag vet hur man förbereder och grejar och hade tyckt att det känts väldigt taskigt om de först säger att de vill komma sen händer ingenting. Hoppas du får möjlighet detta året istället. Det är väldigt trevlig!
    Lycka till med årets kommande projekt☺
    Milla

    SvaraRadera
  5. Nej vad tråkigt, förstår verkligen att du blev besviken. Du får se det från den ljusa sidan, nu har du ju en massa fint att njuta av i år istället:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  6. Urs så trist!! Vilken dålig stil att inte ens höra av sig! Hoppas att ditt 2016 kommer att blir bättre och det var ju ändå bra att du fick fixat lite extra i trädgården.
    Önskar dig en skön helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Väldigt tråkigt när man anstränger sig och det sen inte blir av. Kan bara gissa att fotografen sett din trädgård vid nåt tillfälle tidigare och tyckt allt såg bra ut som det gjorde.
    Låter behagligt att inte ha några stora projekt att ta tag i. Själv tänker jag att nästa år ska jag bara pyssla med finlir eller nästa år... men det blir alltid nåt projekt i alla fall.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera