fredag 6 mars 2015

Rosa

Min första tanke var att jag inte brukar ha något i rosa.
Men efter en titt bland 2013 års bilder så visade det sig att jag faktiskt hade en del då.

En liten Nejlika.

En rosa Pelargon inköpt som vit, från i somras. Lärde mig att man inte ska köpa utan att se någon blomma som visar färgen.

Taklökarnas blommor är ju också rosa.



Surfina. Hade inte tänkt ha sådana i år men nu blev jag ändå lite sugen.

Hade visst rosa pelargoner i växthuset för två år sedan. Tänk vad minnet är kort!

Jag slutar som jag började med en Hortensia.

Fler bidrag finns här

http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

Må så gott!
Pia



18 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder med fina ideer och som ger mig inspiration till fina installationer.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  2. Pelargonen var inte helt fel, trots att det blev fel färg, fina arrangemang.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Du har så fint och pyntat hos dig! Hortensian i den rostiga urnan...så snyggt det var!
    Ha en trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  4. Och jag gillar verkligen stolen med pelargonen och hatten! Snacka om sommarkänsla :)

    Ha en bra helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  5. Ja, men visst är det roligt att man just inte tror att man har något, och så går man igenom bildgalleriet och inser att ja, just det, lite finns det ju ändå! :) Tack för din kommentar hos mig! :) Egentligen är det ju lite fel med planteringen av rosen i äppelträdet, för de tillhör ju familjen Rosaceae både rosen och äpplet och de har en tendens att försöka kemiskt utrota varandra, så det är inget man egentligen rekommenderar, men trädet i fråga hade inte visat liv på ett par år, så vi tänkte bara använda det som växtstöd och nu mår båda bra... Så kan det gå! :) Ha det gott i helgen :) Mia

    SvaraRadera
  6. Så hyggelige bilder du viser, og hortensia i jernurnen er jo bare helt stilig!

    SvaraRadera
  7. Hortensian som möter den tunga rosten, vackert!
    Dina bilder får mig att inse att jag alldeles glömde bort såväl taklök som pelargoner... =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  8. Merkverdig hvordan denne fargen bare sniker seg inn i hagene våre...
    Flotte bilder :)

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder på rosa skönheter.....så mycket inspiration i dina bilder....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Du är inte ensam om att bli lite överraskad av att ha något som man inte tror sig ha - jag trodde inte heller att jag hade så mycket rosa blommor som bildarkivet visade. Och de är ju vackra och passar ihop med mycket annat så varför inte? Din hortensior är så fina, och surfina också.
    Ha en skön fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  11. Precis som dig har jag inte så mycket rosa i trädgården, hitintills! Men nu ska jag alltså göra en hel rabatt i rosa. Men man är ju inte sämre kärring än att man kan ändra sig.....!
    TREVLIG HELG/Susie

    SvaraRadera
  12. Undrar i mitt stilla sinne hur det skulle se ut om man inte hade rosa inslag alls i trädgården bland växterna? Dina arrangemang ser riktigt trevliga ut där rosa inte blir ett menlöst inslag.
    /Anja

    SvaraRadera
  13. Undrar i mitt stilla sinne hur det skulle se ut om man inte hade rosa inslag alls i trädgården bland växterna? Dina arrangemang ser riktigt trevliga ut där rosa inte blir ett menlöst inslag.
    /Anja

    SvaraRadera
  14. Rosa tenderar att finnas där man minst anar. Vackra arrangemang.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  15. Min aning om att alla har något rosa bör jag bli sann. Även du har fina rosa blommor.Det passar bra till rost också
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  16. Där ser man☺Lite rosa hittade du ju ändå. Vad härligt du har i ditt växthus. En riktig mysplats.
    Allt gott
    Milla

    SvaraRadera
  17. Där ser man☺Lite rosa hittade du ju ändå. Vad härligt du har i ditt växthus. En riktig mysplats.
    Allt gott
    Milla

    SvaraRadera
  18. Så pysslig du är. Fina bilder och grym hortensia.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera