söndag 19 maj 2013

Regnväder

Idag var planen att så mina blötlagda luktärtsfrön, men regnet öste ner så det kändes inte så lockande att gå ut. Istället blev det en tur till en handelsträdgård där jag brukar köpa en del av mina sommarblommor. Det visade sig att det regnade nästan lika mycket inne som ute på detta ställe (lite överdrivet) men det droppade verkligen så att man fick gå med kapuschongen uppfälld på jackan.
Fick tag i surfina, fuchia, femtunga, lofus och en låda med småplantor innehållande nejlika, tobak, minipetunia, isbegonia och påfågelsblomma. De är mycket prisvärda och har bra plantor på detta ställe.
När jag kom hem igen hade regnet upphört så nu är luktärtorna i jorden. Ska bli spännande och se hur detta går.
Planteringen av växterna får dock vänta till imorgon.
Nu börjar snart Trädgårdstoppen, veckans höjdpunkt på tv. Därefter är det tid för mig att åka till jobb eftersom jag jobbar natt.

Ha en bra söndagkväll
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar