måndag 27 maj 2013

Äntligen sol

 En bild från en del av trädgården där jag har armeringsnät och singel. Fågelbadet är väldigt populärt. Här brukar talgoxar, rödhakar och koltrastar ta ett bad. Jag tycker det är så trevligt med alla småfåglar. Tyvärr finns här också en del duvor och de hade jag gärna sluppit. De smutsar ner nåt otroligt.
 Denna hortensia är köpt vit, därefter blev den limegrön och nu har den fått  denna färg. Tycker nog att färgen är ganska fin.
En bild från ett bord som för några år sedan var tänkt till planteringsbord. Så fort jag har en ledig yta så arrangeras den med grejer, i detta fallet höganäskrus och lite gamla saker. Förra året stod här kryddor men i år har jag flyttat hit dessa växter från ett annat ställe. Får se om de trivs här.

Ha en bra fortsättning på veckan!
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar