fredag 17 maj 2013

Bloggstart

Under årens lopp har jag fått många kommentarer om min trädgård. En del har tyckt att jag borde visa den för andra. Jag har inte själv känt mig redo för detta och inte heller vetat i vilken form det skulle vara. De sista två åren har jag läst andras bloggar och funnit mycket glädje och inspiration i detta. Plötsligt en dag i vintras kände jag att nu är det dags, jag ska börja blogga. Jag anmälde mig till en kurs i hur detta skulle gå till då mina datakunskaper är lite begränsade. Kursen blev inställd! När jag nu väl bestämt mig för att starta en blogg så måste jag hitta ett annat sätt att lära mig. Äldste sonen har en viss erfarenhet i ämnet och han får bli min lärare. Så nu sätter jag igång och jag får helt enkelt lära mig efterhand.

För att ladda upp åkte sonen J och jag iväg och tog en fika på en plantskola med café. Eftersom det var sommarvärme kunde vi dessutom sitta ute i deras trädgård. Jag inhandlade några stjärnögon och två fröpåsar, en med luktärter och en med babysallad. Nytt för i år är två odlingslådor så jag ska göra ett försök med frösådd så får vi se hur det går. Hoppas värmen fortsätter i helgen så att fröna kan komma i jorden.

Trevlig helg
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar