fredag 18 mars 2016

Blommig fredag- Liten blir stor


Vem kan ana att det för 15-20 år sedan stack upp tre små grenar här?!
Åren har gått och utan att jag "märkte" det har jag en enorm Ormhassel.

Jag tycker egentligen inte alls om när den har blad. De hänger och ser nästan ut som att de behöver vatten, lite halv-vissna.


Nej, jag vill se de skruvade grenarna.

Nu är det så finurligt att fönstren man kan se bakom busken är till vårt matrum. Där sitter vi under vintern när busken är som vackrast. Under sommaren är vi nästan inte i detta rum. Jag "slipper" alltså se de tråkiga bladen på nära håll.
Detta är naturligtvis bara en slump och inget jag överhuvudtaget funderade på när busken planterades.
För vem tänkte på att liten skulle bli så stor?!

Fler bidrag här:
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/


Må så gott!
Pia

13 kommentarer:

  1. Måtte min pinniga bli lika fin som din. Men jag vill inte vänta såå länge...
    Trevlig helg.
    Anetta

    SvaraRadera
  2. Man bli förbluffad vad växter kan växa. Vad lyckat att den växer litet framför ert fönster. / Britt

    SvaraRadera
  3. Så diger?! Min er vel 7 år, og en knapp meter...
    Ikke så stilige med blad, nei, men min står langt unna utsikten fra hus og terrasse.

    SvaraRadera
  4. Förstår att du är glad över den utsikten på vintern. Så tät och mäktig ormhassel
    ha en bra helg/
    Luna

    SvaraRadera
  5. Den är riktigt fin, och håller med dig den ser intressantare ut, utan bladen.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  6. Har en som är jättestor och för att få se dom vackra grenarna och stammen så har jag rensat bort grenar nedtill så att stammen syns på sommaren.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Haha kan inte låta bli att flina lite :) Jag är heller inte glad i min när den har blad på sig. Det händer till och med att jag går och "råkar" plocka bort en del för att jag ska få se dess vackra, skruvade grenar :)
    Ha en fortsatt fin helg

    SvaraRadera
  8. Haha kan inte låta bli att flina lite :) Jag är heller inte glad i min när den har blad på sig. Det händer till och med att jag går och "råkar" plocka bort en del för att jag ska få se dess vackra, skruvade grenar :)
    Ha en fortsatt fin helg

    SvaraRadera
  9. Vad häftig den är, har nog inte sett så stora sån. Håller med de är finast utan löv.
    Vilken tur du har då som planterade den så.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Va bra, Ibland blir det rätt ändå:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  11. Det blev ju finurligt det där :) Jag tog såg och sekatör och röjde i en stor skruvhassel förra året. Det blev ett lyft för utseendet när jag fick bort grenar som gick ner till marken. Faktiskt blev den snyggare även med löv :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  12. Jag håller helt med. Det är de skruvade grenarna man vill se, och inte de säckiga bladen.
    Allt gott!

    SvaraRadera
  13. Så fin Pia! :) Glad påsk på dig och hoppas du får en solig och fin påskhelg tillsammans med nära och kära. Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera