söndag 18 oktober 2015

Lite rostigt från min trädgård

I brist på något bättre tänkte jag visa några bilder på lite rostiga krumelurer i trädgården.

En Flamingo. Jaha, hur tänkte hon där?!
Denna har en egen liten historia som jag tycker är ganska söt.
Det är så att jag gärna lyssnar på dansbandsmusik, bland mycket annat. Yngste sonen uppskattar det kanske inte lika mycket. Särskilt inte Flamingokvintetten.
Under sommaren när han bodde hemma (pluggar annars i Lund) så spelades det som vanligt en del.
Blev en "grej" att jag frågade om han ville höra på Flamingo.
När jag ville visa honom mina senaste alster så var hans första kommentar:
- Mamma, nu har du ju t.o.m gjort en Flamingo!!
Hade verkligen inte haft en tanke på detta.Men efter detta är det alltså en Flamingo.


Inte riktigt färdigrostad ännu.





Detta var lite av vad jag pysslar med.

Må så gott!
Pia

5 kommentarer:

  1. Du är ju fantastiskt duktig! En riktig konstnär! Vad kul att kunna smycka sin trädgård med sin egen konst.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Visst är det en flamingo! Sluta att plåga pojken!!! Jo, skulpturen gillar jag verkligen. Var hittar du metallremsorna?
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har beställt remsorna hos en plåtfirma.
      Må så gott!

      Radera
  3. Vilka fina konstverk du har gjort!! Du borde ställa ut :-)
    Får man fråga vad du använder för plåtremsor? Något du klipper till själv eller finns de färdiga att köpa? Blev ju lite sugen själv och knåpa ihop nåt...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du gillar dem!
      Remsorna har jag beställt klippta hos en plåtfirma. Det är jättekul och inte svårt. Ofta vet man inte vad det ska bli när man börjar. Tycker absolut du ska ta tag i det.
      Må så gott!

      Radera