fredag 30 januari 2015

Vitt

Nu blev det svårt! Jag har inte mycket som är vitt i min trädgård.

Vita pensèer kommer jag nog att köpa. Detta är minisorten.

En vit Lupin i kruka. Hoppas den överlevt även denna vinter.

Vita blommor på Klätterhortensian.

 Afrikas lilja med vita blommor.

En vit Potatisblomma på stam hade jag förra sommaren. Skulle inte tro att den överlever vintern. Det har hänt tidigare men jag vågar inte hoppas.



Den vita ängeln som ser lite fundersam ut gillar jag.


Sist men inte minst min Palmlilja.

Fler bidrag finns här:
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

Må så gott!
Pia

20 kommentarer:

  1. Där fick jag en härmningsidé! Lupin i kruka! Wow, så fint! Har du sått den eller köpt färdig planta? /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar min Lupin! Den är köpt som färdig planta./Pia

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Tack för ditt svar! Kul när det blir tvåvägskommunikation ;-)!

      /Anja

      Radera
    4. Tack för ditt svar! Kul när det blir tvåvägskommunikation ;-)!

      /Anja

      Radera
  2. Har fått en vit potatisblomma av dottern, hon tröttnade på den.Ännu en fin idé lupinen den har jag bara i gult och cerise. Den är fin det blir en vill ha blomma på listan
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Många fina blommor, Afrikas Lilja är något som jag inte lyckats få att blomma. Penséer är en stor favorit, fiffigt att ha Lupinen i kruka. Ha en skön helg! Marika

    SvaraRadera
  4. Vita blommor är bara bäst.
    Härligt inlägg och vackra bilder. Ha de gott, Catarina

    SvaraRadera
  5. Wow!
    Palmlilja?? Den har jag aldrig ramlat över tidigare så den ska jag kolla upp!

    Smart idé att sätta lupiner i kruka istället för rabatt. Det blir en annan upplevelse då... Säger som Anja, och kommer att härmas :)

    Ha en skön helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder....så vitt och vackert...full av sommarlängtan blir man.....=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Tycker också det där var fint med lupin i kruka. Kul ide'!
    Trevlig helg o vecka, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  8. Mye fint i krukker og bed! Har tenkt å så en hvit Lupin, jeg :-)

    SvaraRadera
  9. Även jag fastnade för lupinen i kruka... Ja, och längtar tills mina pyttesmå klätterhortensior växer till sig och blir lika fina som din.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  10. Vilka fantastiskt fina växter du har i vitt.
    Palmliljan otroligt snygg.

    Vilken fin ide att plantera lupin i kruka.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  11. Lupin i urne var en fin ide. Klatrehortensia er en vakker plante.

    SvaraRadera
  12. Gillade verkligen lupinen i kruka. Och klätterhortensian var superfin mot väggen :)
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  13. Tack alla som tagit sig tid att skriva en kommentar! Blir jätteglad!
    Kul att Lupinen i kruka blev så uppskattad.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  14. Åjo, det blev ju en hel del vitt. Lupin i kruka jättesnyggt.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  15. Tyckte du hade jättemånga vita blommor! Men du kanske är som jag, ser inte allt vitt i trädgården.....!?
    TREVLIG SÖNDAG
    Susie

    SvaraRadera
  16. Så mycket vackert vitt det finns i din trädgård Pia och visst är det gott att få längta lite till allt det där härliga som kommer längre fram. Hela vår trädgård är täckt av ett vitt snötäcke just nu och det ser riktigt vackert ut. Gör gott också. Men tänk, snart sätter säsongen igång igen. :)

    Tack snälla rara du för dina fina ord hos mig. Din omtanke och värme betyder så mycket ska du veta. Speciellt nu när livet är tufft. Tack.♥

    Sköt om dig.

    Kram

    SvaraRadera