onsdag 2 april 2014

Laddad

Efter en vecka på Gran Canaria med sol, bad och total avkoppling känns det nu som att jag är laddad med energi.
Under ett antal månader (6) har jag haft problem med sömnen. Sov max 3 tim./natt. Vet inte om det beror på att jag jobbat natt i tio år men det spelar säkert in. Hur som helst så tror man hela tiden att det ska bli bättre. Nu blev det inte så. Till slut går det inte utan man rasar, vilket inträffade. Man ska verkligen inte underskatta hur viktig sömnen är. Jag fick söka hjälp och nu börjar jag sakta men säkert att återhämta mig.
Eftersom trädgården är mitt absolut största intresse så känns det som att det kan bara bli bättre nu när det är den säsongen som ligger framför oss. Nog om detta.

Min enda scilla
som stått så stolt under ett bokträd under säkert tio år ...

...har nu blivit två.
Det sägs att scillor förökar sig fort. Det gäller inte hos mig. Kanske ville den översta vara ensam herre på täppan och få all uppmärksamhet varje vår tills nu. Vad vet jag?

Må så gott!
Pia

2 kommentarer:

  1. Usch så tråkigt med dina sömnsvårigheter! Jag har samma problem varje vinter, jag jobbar också natt. Men sedan jag köpte mig en ljusterapilampa så sover jag gott på nätterna. Hoppas din Scilla inser sitt ansvar att bli fler...du får kanske prata snällt med den:-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får fortsätta sova gott så du har mycket energi och kraft nu när våren är här. Att ha fördubblat - OJ! - antalet scillor är onekligen lovande... =o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera